Saturday, January 5, 2013

Sukran, Marrakech! Bon voyage et à bientôt!!!


 



Marrakech, oras la poalele muntilor Atlas, ne-a luat prin surprindere, pe intuneric: prea multa poluare, prea multe masini, muuuuuuuult prea mult trafic.
Odata ce ajungi in Medina este bine sa nu te lasi abordat de localnici. Ei stiu cu siguranta unde se afla hotelul tau si tariful “standard” este 100DH. Nu exista negocieri, iar daca nu dai, primesti si ceva amenintari.
Pana acum nu mi-a placut, insa dupa un somn foarte bun in Riadul ales de noi in centrul medinei, Marrakech-ul pe zi pare altfel.

In fiecare dimineata poti sa bei suc prospat de portocale cu 4DH, aproximativ 0,35euro. As putea spune ca este aproape gratis si mai este si incredibil de bun, dulce si sanatos.

Pana la ora 17, am terminat de vizitat muzee, palate, ruine, moschei si ne-am pierdut pe strazile mici, intortocheate si inguste ale medinei.
Programul de vizitat este pretutindeni 09.00-16.45 si pretul 10DH/persoana.

Si pentru ca un Must do in Maroc este sa cumperi si sa negociezi, am socializat cu ceva vanzatori. Pana la un punct, ei pot sa vorbeasca cu tine in orice limba: engleza, franceza, germana, spaniola, italiana, portugheza, olandeza…Pretul este unul “democratic”, cum imi spune vanzatorul, insa nu poate lasa prea mult caci este “bankrupt”. Daca deja ai luat ceva pentru tine, doua magazine mai incolo(doi pasi mai bine spus), esti intrebat daca nu cumva vrei sa cumperi si pentru mama ceva, pentru frati, surori, prieteni…nu conteaza, cumparatul e scopul. Simpatici oameni si absolut deloc agresivi sau impoliticosi. Spun asta, pentru ca in India daca nu cumperi dupa ce ti se pune totul pe masa si-ti mai dau si  "the best price", devin agresivi si te dau afara pe usa din dos.

Seara am mancat in celebra piata Djemaa el Fna. Nu am putea spune ca nu ne-a placut, insa am avut nevoie de inca o cina.
Djemaa el Fna nu-I pentru oricine. Aglomerata, galagioasa, miresme deosebite, parada serpilor, galeria modelolor cu hena te pot obosi. Mie mi-a placut in schimb sa privesc toti acesti oameni, fiecare incercand sa te aibe la masa lui de lucru.

A doua zi, dupa inca un suc prospat de portocale, plecam sper Casablanca.
Orasul filmului nu a reusit sa ma impresioneze deloc. Oamenii par mai agresivi ca in alte parti ale tarii, iar Medina este o mahala, in care am decis sa nu ne aventuram.
Duminica este totul inchis, asa ca singura optiune pentru mancare este restaurantul hotelului. 



 

Djemaa el Fna

Koutoubia 

Prin oras
Casablanca




4 comments:

  1. Foarte interesante sfaturi si poze minunate. Sper sa iti amintesti cu drag de toate locurile pe unde ai fost si pe unde o sa mai mergeti.
    Cu drag
    Lory

    ReplyDelete
  2. M-as bucura tare mult sa postez pe blog cate ceva despre Venetia. Asa ca astept de la tine o poveste frumoasa si poze minunate :)

    ReplyDelete
  3. Bonsoire! Ma bucur sa-ti rasfoiesc blogul!
    Frumoase poze!
    Bravo! Voi reveni

    ReplyDelete